donderdag 27 juli 2017

Een bomber voor mijn fotobomber

Guitig als hij is, lijkt de jongste telg van ons gezin bloggewijs genegeerd te worden. Hier en daar kreeg hij al wel eens een naaisel dat gelukkig regelmatig gedragen wordt (laat ik maar even die 7 T-shirts vergeten die hij in mijn voorblogse periode niet wilde aantrekken ðŸ˜•). De concurrentie in de grotere winkelketens is bikkelhard wat jongensgerief betreft. Al die leuke prints en stoere broeken kan ik met mijn 'naaiskills' niet evenaren. En mocht ik het kunnen, dan zou ik er daags nadien spijt van krijgen omdat er snel een groot gat in zou zijn te bespeuren. Horror! Functioneel cool noem ik zijn kledingstijl. Voilà. Niet meer en niet minder. Gelukkig krijgt hij heel wat leuke kleren van zijn groter neefje, die hij met veel plezier van hem overdraagt.

Maar soms, heel soms spot ik een patroontje waarvan ik denk dat het de moeite waard is om er mijn tijd in te steken én dat bovendien een redelijk lange levensduur is beschoren. Je herinnert je nog wel de bomber die ik voor Lorun naaide? Wel, ook voor Casper lag er een leuke zomersweat in de kast. Voor één keer liet ik mij verleiden om iets 'van den TV' te kopen en kwam ik thuis met een leuke lap stof van Ice Age. Een toffe zomersweat, die zelfs nu, op dit eigenste moment helemaal in solden staat bij Madeline!

De zoektocht naar een bijpassende rits en boordstof liep niet zoals ik had gehoopt. Nergens vond ik een oranje rits en kon ik mijn oranje boordstof ook al terug in de kast leggen. Geen idee waarom, maar ik vond dat de rits in dezelfde kleur moest zijn als de boordstof. Daar zou ik vandaag misschien wel op terugkomen (of hoeft dat niet volgens jullie?). Madeline had echter nog een perfect matchende oker rits liggen en zodoende veranderde ik mijn boordstofplannen.

Hoewel ik de voering oorspronkelijk in één kleur wilde, bleek ik tijdens het knippen net niet over voldoende oranje tricot te beschikken. Another change of plans! En zo nam ik nog een restje petroltricot dat ik overhield van mijn bomber.

Wie nog niet overtuigd is van dit patroon (dat je nog kan nabestellen); het is volledig omkeerbaar! Ge hebt er twee voor de prijs van één! Say What?!? Hou er dan wél rekening mee dat je het zonder ophanglusje moet stellen en je jouw label best ergens in de zijnaad naait.

Caspers reactie toen hij zijn bomber de eerste keer aandeed was goud waard: "Maar mama, ik wou geen gouden randjes, ik wil rood!" Tja,...

Mijn fotobomber mocht nog eens zelf de hoofdrol spelen; wat hij ook met verve deed. Een echte spring-in't-veld, als je't mij vraagt. De woorden 'sta nu eens even stil' of 'freeze' en 'niet bewegen' staan al lang niet meer in zijn woordenboek. Een echte stoere vent, die van geen kleintje vervaard is. Zo brak hij al op zijn tweede zijn been door een niet-zo-goed-berekende sprong uit de zetel van de opvang, en verloor hij zijn voorste tand na een val van de glijbaan. Boys will be boys... Maar deze boy staat dan toch maar lekker op de foto ;-)!





Patroon: Ottobre Kids editie 2016/3
Stof: Ice Age - Bobby Sewing
Stof: Tricot - Madeline
Boordstof en rits: Madeline
✄ Nog een handig weetje ✄ :
Voor Casper naaide ik maatje 116 en deed nergens aanpassingen. Behalve op het ritsgedeelte na. Het voorpand was 34 cm lang en de boordstof (dubbbelgevouwen) 5 cm. Samengeteld kwam ik aan een VP van 39 cm. Omdat ik een rits van 40 cm had, moest ik aan een voorpand van 40 cm zien te geraken. Daarom voegde ik in totaal 2 cm toe aan de boordstof (dubbelgevouwen 1 cm) en maakte eveneens het hoekstukje 2 cm langer. Easy peasy! 

Hopelijk tot een volgende keer!

Lieve Naaizgroetjes,
Stephanie

11 opmerkingen:

  1. Functioneel cool! Geweldig.
    Voor mij moet de rits met de boordband matchen, daar ben ik iets te autisch voor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk om jouw mening te horen, Hanne! Dan denk ik dat ik ook lichtjes autistisch ben, maar wil een andere keer wel eens testen of ik verschillende kleuren aankan ;-). Wie weet pakt dat nog leuk uit! Toch?

      Verwijderen
  2. Heel schoon geworden! Hopelijk bereikt hij snel de 'minder gaten in de kleren' leeftijd (als die al bestaat 😉) want hij staat wel schoon op de blog

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha! Het zit voor een stukje in zijn karakter vrees ik. Ik ben echt zó blij dat hij deze periode shorts kan dragen. En dankjewel voor het compliment! Ge moest is weten hoeveel foto's ik heb getrokken :-).

      Verwijderen
  3. Leuke bomber! Ik snap je probleem van rits/boordstof match :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Massaproductie van bomberken. Ik ben onder de indruk. Ik durf niet eens aan één exemplaar beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dankjewel ;-). Een beetje bandwerk van tijd tot tijd kan nooit gene kwaad he ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, die kleuren! Echt zot hoe je dat zo doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog voor ik wist dat oker je plan B was vond ik de combinatie met oker geweldig. Ik vind 'm supergeslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen